HAZA RÉGIÓ Erdélyi jutalomút 2016

Erdélyi jutalomút 2016

973
hirdetés

Gloria-victis1A 2015 októberében megrendezett Gloria Victis történelmi vetélkedő témája a honfoglalás volt, és mint mindig, a legjobb öt (jelen esetben legjobb hat) csapat és az esszéíró pályázat legjobb három irományának szerzője részt vehetett a 2016 márciusában tartott jutalomkiránduláson. A Selye János Gimnázium 2 csapata a 4. és 5. helyen végzett, így felkészítő tanárunkkal, dr. Deák Irénnel, népes képviselettel indultunk az idei megérdemelt jutalomútra. Ez alkalommal Erdélybe vezetett minket utunk. Már előre tudtuk, hogy tartalmas kirándulásban lesz részünk, mivel tavaly a lengyelországi „kiruccanáson” is volt alkalmunk részt venni.

Utunkat csütörtök hajnalban kezdtük Budapesten, ahonnan hosszú utazás árán jutottunk el Erdélybe. Az első fontosGloria-victis4 megállónk a varázslatos Torockó volt, majd Bánffyhunyad következett, ahol ellátogattunk a helyi református templomba. Következő úticélunk Jókai kedvelt városa, Nagyenyed volt, ahol a Bethlen Kollégium diákjai fogadtak minket és mutatták meg az ottani vártemplomot. Az aznapi szállásunk Gyulafehérvár városában volt, ahol másnap reggel korai ébresztő után körbevezettek minket a város gyönyörű, történelmi részein. Ezután már siettünk is Magyarigenbe, Bod Péter szülővárosához, majd Marosvásárhelyre, ahol magunk is megtekinthettük a Teleki Tékát, a vártemplomot, a Kultúrpalotát. A következő helyszín Székelyudvarhely volt, ahol szintén bemutatták a város nevezetességeit, majd késő este megérkeztünk az aznapi szálláshelyünkre, Farkaslakára. Másnap reggel ellátogattunk híres írónk, Tamási Áron szülőházába, ahol az író egyik rokona vezetett körbe minket. Délután egy rövid látogatást tettünk Csíksomlyón, majd Gyimesbükkre érkeztünk, ahol az 1000 éves határ és a néhai Rákóczi vár romjait mutatták meg. De ha már arra jártunk, nem hagyhattuk ki Gyimesfelsőlokot, és ellátogattunk a Szent Erzsébet Gimnáziumba is, ahol bepillantást nyerhettünk a székelyföldi diákok hétköznapjaiba is. Estére újból visszatértünk Farkaslakára, ahonnan másnap reggel útnak indultunk kirándulásunk utolsó pontjára, Kolozsvárra, ahol ellátogattunk Mátyás király szülőházához és a Szent Mihály templomhoz.  Ezután már Budapest felé vettük az irányt, hol sok élménnyel gazdagodva térhessünk haza a jutalomkirándulásról.

Gloria-victis3A Gloria Victis kirándulások velejárója (mint azt már tavaly is megtapasztaltuk), hogy mindig egy életrevaló, vidám és érdeklődő csapat diák vesz rajta részt. Felvidéki és magyarországi városokból, név szerint Galántából, Pozsonyból, Egerből, Zalaegerszegből, Komáromból valamint Ipolyságból jöttek tanulók. A tanárokkal együtt kb. 22-en indultunk útnak budapesti szállásunkból és már az első nap sikerült összeismerkednünk a pozsonyi gimnázium tanulóival. Ahogy teltek a napok és látván, hogy nem kell félni a többiektől, a legszerényebbek is nyitni kezdtek a többiek felé. Az autóbuszozás során nagyon sokat sikerült beszélgetnünk, megismertük egymást, de a diákok esti kiruccanásai során sikerült a leginkább feloldódnunk és ismerkednünk. Gyakorta énekeltünk mulatós illetve népi dalokat, ami ugyanúgy hozzájárult a csapat összekovácsolódásához.

Miután mindent megnéztünk, amit csak lehetett, négy nappal később fájó szívvel búcsúztunk el a többiektől. Az egri csapattól Budapest felé tartva váltak el útjaink, a többiekkel pedig még egyszer utoljára együtt töltöttük az estét és kissé belenyúlóan az éjszakát is.

Köszönet a Rákóczi Szövetségnek a lehetőségért megismerni a történelmi Magyarország értékeit, ápolni határon innen és túl élő magyar fiatalok összetartozását! A négy nap során annyi minden történt velünk és olyan mennyiségű élménnyel gazdagodtunk, hogy ezt leírni lehetetlenség volna. Lados Balázs idegenvezetőnk szavait nem feledve „nemzetszaporító” társainkkal továbbra is tartjuk a kapcsolatot és már előre várjuk, hogy mikor találkozhatunk ismét.

Adouki Flóra Anna, Bozsaky Gábor
Selye János Gimnázium III. osztályos tanulói

dunataj.sk

hirdetés
Previous articleA komáromi Jókai Mór Alapiskolában kíváncsiskodtam
Next articleKonkoly Attilát választották a Selye János Egyetem Hallgatói Önkormányzatának elnökévé