HAZA RÉGIÓ A Selyés gimisek újra felfedező úton Angliában

A Selyés gimisek újra felfedező úton Angliában

1873
hirdetés

A Selye János Gimnázium diákjainak Anglia még mindig vonzó uticélpont, hisz így módjukban áll meglátogatni és megtapasztalni a több éve tanult nyelv híres országát. A még tavaly meghirdetett tanulmányi körutazás lehetőségét sok diák kitörő örömmel fogadta, s augusztus végén nagy várakozással indult el 41 négyéves gimnazista három tanárukkal, nevezetesen Farkas Enikő, Tóth Éva és Szüllő Lívia tanárnőkkel, és Kallós Gyopár idegenvezetővel, akivel már tíz éve működik együtt a gimnázium. Utazásunk augusztus 29-én csütörtök hajnalban kezdődött, ám a hosszú autóbuszút közben sem unatkoztunk. Idegenvezetőnk érdekesebbnél érdekesebb történeteket mesélt és filmeket vetített Anglia történelméről, kultúrájáról és híres személyeiről, valamint a Csalagútról, amin másnap át is keltünk, hogy meglátogassuk a szigetországban első állomásunk helyszínét a walmeri kastélyt, melyet még VIII. Henrik építtetett. Csodálatos kertjével és a tengerre néző látképével mindenkit lenyűgözött, s hosszabb időt is eltöltöttünk volna ott, de folytatnunk kellett utunkat, hogy estére Londonba, a várva-várt világvárosba érjünk. Idén rendhagyó módon három napot töltöttünk az Egyesült-Királyság fővárosában, hiszen a legfontosabb látnivalók sora végtelen, s mi minél többet szerettünk volna megnézni. Sorrendet állítottunk, s mi a történelmi fontosságú helyszínek felé vettük az irányt. Első nap William Shakespeare korába kalauzolt el minket a Globe színház tárlatvezetője, s a Millenium hídon átkelve felmentünk, többszáz lépcsőt megmászva, a Szent Pál katedrális legfelső tornyába, ahonnét London gombamódra szaporodó felhőkarcolói tárultak elénk. Történelmi sétánkat a Towerben fejeztük be, ahol még ízelítőt is kaptunk Anglia esős időjárásából. Másnap reggel a British múzeumban tettünk egy rövid látogatást, hogy megnézzük letűnt korok relikviáit és kincseit. Majd London egyik legnagyobb múlttal rendelkező városrésze a Covent Garden felé vettük utunkat, hogy hangulatos vásárcsarnokában, s egyáltalan a híres negyedben, megebédeljünk, beszerezzünk egy-két szuvenírt, s nem utolsó sorban élvezzük az utcai zenészek, bűvészek, stb. rögtönzött előadásait. Ezt követően utunk csúcspontja következett, hiszen iskolánk történetében diákjaink először látogathattak el London színháznegyedébe a West Endbe, ahol Andrew Lloyd Webber híres musicaljét a Rocksulit nézhették meg a Gillian Lynne színházban. A hangulat és az előadás fergeteges volt, s nekünk tanároknak felemelő érzés, hogy diákjaink probléma nélkül élvezhettek egy előadást autentikus környezetben. Az utolsó nap az időjárás kegyes volt hozzánk, s lélegzetelállító londoni panorámában volt részünk a London Eye óriáskerék 135 méteres magasságából. A fárasztó napokat követte a megérdemelt szabadprogram London bevásárló negyedében, valamint búcsúzás Londontól. De a hétnek még korántsem volt vége, másnap Dover felé indultunk, de mielőtt még átkeltünk volna a Csalagúton meglátogattuk a festői a Hét Nővér Nemzeti Park 77 m magas mészkő szirtjeit, valamint Hastings városát, s egyben búcsút intettünk Anglia partjainak azzal a hittel, hogy ide még vissza kell térnünk. Rövid alvás a franciaországi Lille-ben, majd buszra szállás, s irány utolsó uticélunk felé, ami ebben az esetben Amszterdam volt. Az esős idő ellenére bejártuk híres múzeumi negyedét, hangulatos utcáit, valamint a Nemo tudomány és technológia centrumot, amely interaktív kiállításokkal, demonstrációkkal és előadásokkal, természetesen angolul is, hozza közelebb a tudomány és technológia világát. Nem maradhatott ki Amszterdam méltán híres csatornáinak felfedezése sem egy hajókirándulás formájában. Feltöltődve, de ugyanakkor elfáradva, nem maradt más hátra, mint hazaindulnunk. Mindannyiunk számára felejthetetlen hét és tartalmas kirándulás volt, s remélhetőleg a hagyomány folytatódik, hiszen immár nyolcadik alkalommal voltak diákjaink a szigetországban. Ezt mindenkinek látni kell!

Tóth Éva, angoltanár

Previous articleÓriástökök nőnek a gárdonyi gazda földjén
Next article18 évvel ezelőtt …